Yandex Sitemap Ekleme


Öncelikle https://webmaster.yandex.com.tr/ adresine gidiyoruz ve kullanmaya başla tuşuna basarak girişimizi yapıyoruz.

İlk girişte karşımıza şöyle bir yazı çıkacak böylece hemen site ekleme sayfasına gideceğiz. Site ekleye tıklıyoruz hemen.
Böyle bir ekrana rast gelmedi iseniz ki olabilir böyle şeyler hemen üstte de site ekle diye bir yer var oraya da tıklayabilirsiniz.



Açılan sayfaya sitemizin URL adresini giriyoruz ve ekleye tıklayıp 2. adıma geçiyoruz. Benim zaten ekli ama örnek olsun diye bir daha yazdım görebilirsiniz.

 Ekle tuşuna bastıktan sonra tabi ki hemen eklemiyor. Sitenin gerçekten size ait olup olmadığını da bilmesi gerek değil mi? Sizin olduğunu anlamak için yaptığı hak denetiminde 4 farklı denetim çeşidi koymuş. Ben ise meta tag ile geçtim bu yüzden meta tag ile anlatacağım.

Öncelikle şablonu açıyoruz, HTML Düzenle'ye tıklıyoruz ve ctrl-F yardımı ile zaten gözümüzün önünde olan en baştaki <head> kodunu aratıp buluyoruz. Sonra yandex'in bize verdiği meta tag kodunu kopyalayıp <head> kodunun hemen sonrasına ekliyoruz. Ve denetle butonuna basıp hak denetiminden alnımızın akı ile çıkıyoruz.
Bitti mi, Hayır. Şimdi Yandex'e sitemap(site haritası) eklemeye geldi sıra. Hemen yan tarafta İndexleme ayarlarından > Site haritası(sitemap) dosyaları sayfasına gidiyoruz.
Çıkan sayfada sitemizi http://adamzeka.blogspot.com.tr/sitemap.xml şeklinde yazıp ekliyoruz 2 hafta içinde sitemap kontrol edilmiş olacaktır.
Hayırlı olsun, başka kaynaklardan bakıp yapmaya çalışmıştım zamanında hepsi 10 yıl önceki tarzda kayıt işlemini anlatmış bende yandex'e site ekleme diye güncel olarak yazayım dedim. Umarım işinizi yarar Yandex gelişen bir arama motoru eklemek lazım.

0 yorum:

Yorum Gönder