Android ROM Yükleme Nedir ? Ne İşe Yarar ?

Öncelikle ROM’un tanımını yapalım. ROM dediğimiz şey cihazın RAM’i gibi bir bellektir fakat RAM gibi kendini doldurup boşaltamaz ancak özel müdahalelerle içerisine ulaşabilir, içerisindeki dosyaları silebilir ve yeni dosyalar ekleyebiliriz. ROM dediğimiz şey Android işletim sistemli cihazınızın işletim sisteminin bulunduğu yerdir. Buraya erişmek için cihazınızı ROOT etmelisiniz. (Başka bir yazıda deyineceğim.) ROM'lar Stock ve Custom olmak üzere ikiye ayrılır.

Stock Rom : Üreticinin, cihazınız için özel olarak hazırladığı, garantisini verdiği ve güncellemelerini yaptığı işletim sistemi sürümüdür. Örnek vermek gerekirse, Samsung Galaxy S2 modelini kullandığınızı varsayalım. Samsung firmasının Galaxy S2 cihazı için çıkardığı, hazırladığı ve duyurduğu güncellemelerin, Android sürümlerinin hepsi Stock ROM’a girer. Güvenlidir. Herhangi bir risk taşımaz.

Custom Rom : İşin ucunun kaçtığı yer burası. Custom ROM dediğimiz kavram, geliştiriciler ve amatörler tarafından Stock ROM’lar üzerinde oynanarak dağıtılan işletim sistemi versiyonlarıdır. Her birinde cihazın farklı özellikler kısılarak veya zorlanarak performans elde edildiğine dair iddialar söylenmektedir. Ancak Custom ROM’larında en cazibeli tarafı Android arayüzlerinin (temalarının) farklı olmasıdır. Bir çok üretici Custom ROM’lar tavsiye etmez, hatta garanti kapsamı dışına alır cihazlarını.
 
Not:Ben Telefonunuzun garantisi bittiginde rom atmanızı öneririm arkadaşlar ama bilgisi olmayanlar bu işe bulaşmasın çünkü brick olabilir telefon ve açılmayabilir anakart yanabilir çeşitli hatalar meydana gelebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder